Translate -TRANSLATE -

Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Ιωάννης Δ. Τσιτσίμης : Θεσσαλονίκη έρωτας ζωής




Θεσσαλονίκη έρωτας ζωής

Γράφει ο Ιωάννης Δ. Τσιτσίμης

Αχ αυτή η Θεσσαλονικιώτικη συννεφιά!
Απ' το λαιμό σε πιάνει. Σου γεμίζει το μυαλό και σαν μέγγενη σου σφίγγει την καρδιά. Ψάχνεις αφορμή να κλάψεις και βρίσκεις τόσο πολλές.
Έξαφνα κοίτα! Η κατακόμβη του Αγίου Ιωάννη. Πλάι στην Ικτίνου με τα πάλαι ποτέ φροντιστήρια, απέναντι από το 2ο Γυμνάσιο. Πιο κάτω η Τσιμισκή με την Ευρωπαϊκή της επίφαση. Πόσο όμορφες είναι οι γυναίκες! Πόσο θα ήθελες να σε ερωτευτούν! Ο πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας σε τραβάει χωρίς να το θέλεις και σ' ανεβάζει μέχρι την Εγνατία. Η Αχειροποίητος! Κόβεις αριστερά. Αποχαιρετάς το Βυζάντιο και ακουμπάς το Οθωμανικό σου παρελθόν. Ανηφορίζεις. Μπροστά σου η Ρωμαϊκή Αγορά. Ακόμη ακούς να την ονομάζουν "Πλατεία Δικαστηρίων". Ολοένα ανεβαίνεις: Άγιος Δημήτρης. Όλο αριστερά: Διοικητήριο.
Ώσπου αντιλαμβάνεσαι ότι έκανες τον περίπλου μιας ιστορίας δύο χιλιάδων χρόνων. Μετέχεις και τη διαμορφώνεις. Τα κτήρια δίπλα σου μπορείς να τα αγγίξεις. Τίποτα δεν είναι απροσπέλαστο. Όλα τόσο κοντινά. Τόσο δικά σου. Η Θεσσαλονίκη είναι δικιά σου. Κι εσύ δικός της. Ζεις μέσα της. Ζει μέσα σου. Αναπόφευκτα. Ερωτικά. Αν δεν ερωτευτείς αυτή την πόλη, τότε τι άλλο σού μένει να ερωτευτείς;
Έφτασε η ώρα του αποχαιρετισμού. Τη Θεσσαλονίκη των εφηβικών μου χρόνων τη βρήκα πιο όμορφη απ' όταν την άφησα πριν από τριάντα χρόνια. Την ανακάλυψα ξανά ως ώριμος άντρας με γωνιές κι αισθήσεις που δεν ήμουν σε θέση να γνωρίζω κατά τα χρόνια της αθωότητας. Αυτός ο χρόνος της διακοπής της Αθηναϊκής ζωής μου με πλούτισε ηθικά κι αισθητικά. Έτσι επιστρέφω στην Αθήνα πιο γεμάτος, πιο δυνατός. Πιο ώριμος, ίσως, για να ανακαλύψω κι άλλες από τις ομορφιές της που η νοσταλγία μου από την πολύχρονη απουσία μου από τη Θεσσαλονίκη με εμπόδιζε να δω καθαρά.
Είμαι σίγουρος ότι οι φίλοι στην Αθήνα με περιμένουν. Όπως και οι φίλοι της Θεσσαλονίκης που τόσο αναπάντεχα αποχωρίζομαι. Αλλά τι άλλο είναι η φιλία παρά μια διαρκής ανάμνηση σε πείσμα του χρόνου και των αποστάσεων;
Θεσσαλονίκη σε αφήνω. Αθήνα επιστρέφω. Σας αγαπώ και τις δυο και σάς ονειρεύομαι: Είμαι δίγαμος!
Facebook/ Giannis Tsitsimis

Δεν υπάρχουν σχόλια: